READING

tvaika lokomotīve un dzelzceļa satiksme Kambodžā...

tvaika lokomotīve un dzelzceļa satiksme Kambodžā

Svētdienas velobrauciena noslēgumā mums ar Deividu palaimējās būt klāt brīdī, kad no Pnompeņas dzelzceļa stacijas lēnām izbrauca 1939. gadā būvētā tvaika lokomotīve Franco-Belge Pacific 4-6-2 loco N°231.501.

Šobrīd situācija uz Kambodžas dzelzceļiem ir tāda, ka pa tiem brauc tikai sliežu būvēšanas tehnika, kas atjauno sliedes. Pēdējais vilciens pa sliedēm esot braucis 2007. vai 2008. gadā. Nav skaidrs, kā tas varēja notikt, jo pēc dažiem avotiem spriežot lielākā daļa sliežu ir katastrofālā stāvoklī. Kā noskaidroju sarunā ar vienu no sliežu ceļa uzraugiem, pasažieru vilcienu satiksme Kambodžā varētu atsākties ne ātrāk kā pēc 2 gadiem, kad tiks pabeigta dažu svarīgāko dzelzceļa posmu restaurācija. Prioritāte esot kravas (naftas) pārvadājumi, tāpēc divi galvenie sliežu ceļi, kas tiek atjaunoti ir: viens, kas ved no Pnompeņas uz Sianukvilli (vienīgā nopietnā ostas pilsēta Kambodžā) un otrs, kas savienos Vjetnamu un Taizemi, lai varētu pārvadāt tranzīta kravas.

Mums paveicās uzzināt dažādas aizkadra detaļas, jo satikām un kārtīgi izrunājāmies ar vienu no sliežu ceļa uzraugiem (nezinu vai tas ir pareizais nosaukums). Izrādījās, ka 23 gadus jaunais khmers seko līdzi tam, kas atrodas uz kura sliežu ceļa un kurā brīdī, piemēram, var palaist šo lokomotīvi ceļā nebaidoties, ka tālāk uz sliedēm stāv kāds cits vilciens. Lai tiktu pie šī darba viņš esot izgājis īpašus divu mēnešu kursus. Viņam bija salīdzinoši laba angļu valoda, kuru viņš esot apguvis Pnompeņas bāreņu namā, kurā esot bijis labs skolotājs no ārzemēm, datoru klase un laba bibliotēka. Saruna ieilga līdz mēs uzzinājām gandrīz visu viņa dzīves stāstu, atklājās, ka viņam ir vēl seši brāļi un māsas, ka viņš ir jaunākais ģimenē, ka viņš ir dzīvojis Kampong Cham, kur līdz skolai ir bijis jāiet ar kājām 5 km utt.

Tvaika lokomotīves video:

Stacijas pulkstenis

Lai arī dzelzceļa satiksmes atjaunošana ir milzīgs ieguldījums valsts ekonomikā, neiztikt arī bez skandāliem – izrādās, ka dažos posmos sliežu ceļš tiek būvēts pilnīgi no jauna un visi cilvēki, kas dzīvo tā ceļā tiek uzskatīti par traucēkļiem, tāpēc iesaku noskatīties šo video par to, kādu attieksmi ir saņēmuši cilvēki, kuri izmitināti no savām mājām:

Vairāk par šo: babcambodia.org/railways

Papildus info par šo notikumu un lokomotīvi:

blog.andybrouwer.co.uk/2012/03/steam-special.html un blog.andybrouwer.co.uk/2012/03/all-aboard.html


Ikdienā es nodarbojos ar to, kas man pašam visvairāk patīk un es varu to darīt arī otrā pasaules malā. Es veidoju mājas lapas un brīvajā laikā blogoju un sekoju līdzi interneta parādībām. Kad internets ir izslēgts, man patīk fotografēt, braukt ar riteni cauri maziem Kambodžas ciemiem, lasīt grāmatas, laivot pa Latvijas upēm un gribētos kādu reizi paskriet, bet šeit ir mazliet par karstu.

RELATED POST

INSTAGRAM
Ieskaties mūsu ceļojumos un ikdienā
Please Add Widget from here