Kepa, brauciens uz Angkol pludmali

Jau sen vairs nav noslēpums, ka Kepa ir mūsu mīļākā Kambodžas pilsēta. Iesakām to visiem un paši ar prieku braucam atkal un atkal. Tā nu kādā jaukā nedēļas nogalē dažus mēnešus atpkaļ nolēmām īstenot sen izdomātu plānu. Nedēļas nogale Kepā. Un nevis tāpēc, ka kādu vedam ekskursijā, vai kā citādi, bet tikai, tāpēc, lai atpūstos un izbaudītu mieru un klusumu.

Piektdienas pēcpusdienā izbraucām no Pnompeņas pēc skolas darbdienas beigām un paguvām ierasties Kepā pirms tumsas – kas ir ievērības cienīgs fakts, jo tumšs ir jau sešos (visu gadu – tas nekad nemainās). Palikām fantastiski skaistajā Vanna hill viesnīcā, kurai nezināmu iemeslu dēļ ik pa laikam ir skaistas atlaides numuriņiem.

Jau pirmajā vakarā devāmies uz ierasto krabju ēšanas vietu. Restorāniņā dzīve ritēja pilnā sparā un īpašnieca mūs ieraudzījusi plati smaidīja un viennozīmīgi mūs atcerējās. Iemēģinājām roku savas Khmeru valodas izmēģināšanā un mazliet ar viņu aprunājāmies. Tuvumā spēlējās arī viņas mazmeitiņa (nekad jau nevar būt drošs – varbūt arī meitiņa?), noskaidrojām, kā meiteni sauc un, ka viņa mācoties pirmajā klasē. Nav jau augstākā līmeņa valodas lietošana, bet gan restornā saimniekiem, gan pašiem pat pēc pavisam īsas sarunas tāda liela pacilājuma sajūta.

Par gardajām jūras veltēm un braucienu (ar mocīti) atpakaļ uz viesnīcu nestāstīšu. To tā no sirds var saprast tikai tie, kas to izbaudījuši.

Nākamajā dienā baudījām gardas brokastis un domājām, ko lai šodien iesāk. Nu nevar taču visu dienu neko nedarīt! Miks pameklēja pa internetu un atrada “apslēpto Kepas pludmali”, kur tad arī nolēmām doties meklēt. Pašiem jau liekas, ka Kepā esam redzējuši visu un pabijuši katrā mazākajā ieliņā, tāpēc šādas “pludmales” meklēšana izklausījās pēc lieliska Sestdienas piedzīvojuma.

Devāmies ceļā, pēc norādēm bija jābrauc garām sāls laukiem. Šķiet par tiem jau stāstījām iepriekš. Tie ir tādi kvadrātveidīgi laukumi – kaut kādā brīdī tajos ielaiž jūras ūdeni, tad laikam ejot ūdens iztvaiko, bet sāls paliek. To ievāc, apstrādā un tirgo.